Понеділок, 13.05.2024, 09:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Обрії рідного слова

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті


Фронтальні методи

Фронтальні методи:

«Велике коло»

Учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюються з приводу певного питання. Обговорення триває, поки є бажаючі висловитися. Вчитель може взяти слово після обговорення.

«Мікрофон»

Це різновид великого кола. Учні швидко по черзі висловлюються з приводу проблеми, передаючи один одному уявний "мікрофон".

"Мікрофон" надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Правила проведення такі:

 говорити має тільки той, у кого "символічний" мікрофон;

 подані відповіді не коментуються і не оцінюються;

 коли хтось висловлюється, інші не мають права перебивати, щось говорити, викрикувати з місця.

 

«Незакінчені речення»

Дещо ускладнений варіант великого кола: відповідь учня – це продовження незакінченого речення типу "можна зробити такий висновок…", "я зрозумів, що…"

«Мозковий штурм»

Загальновідома технологія, суть якої полягає в тому, що всі учні по черзі висловлюють абсолютно всі, навіть алогічні думки з приводу проблеми. Висловлене не критикується і не обговорюється до закінчення висловлювань.

Аналіз дилеми (проблеми). Учні в колі обговорюють певну дилему (простіше) чи проблему (складніше, бо поліваріантно). Кожен каже варіанти, що складаються внаслідок вибору. Найкраще давати завдання вибору з особистісним сенсом (наприклад, "чи платити податки, якщо країна не здатна їх правильно розподілити?").

Під час "мозкового штурму" найбільш ефективними правилами поведінки є такі:

 намагайтеся зібрати якомога більше ідей щодо вирішення задачі або проблеми;

 заставте працювати свою уяву: не відкидайте ніяку ідею тільки тому, що вона суперечить загальноприйнятій думці;

 можете подавати скільки завгодно ідей або розвивати ідеї інших учасників;

 не обговорюйте, не критикуйте висловлення інших, не намагайтеся давати оцінку запропонованим ідеям.

Вчитель на уроці називає проблему, яку треба розв'язати, та запрошує вас взяти участь в її обговоренні шляхом колективного обдумування – мозкового штурму, який організовується за такими етапами:

 Обрана вами проблема або проблемне питання записується на дошці або папері, щоб під час роботи цей запис був перед очима.

 Всі учасники штурму, думаючи про проблему, висувають ідеї щодо розв'язання. Ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними.

 Учень записує на дошці всі ідеї, що пропонуються.

 Коли всі присутні вважатимуть кількість поданих ідей достатньою, їх висування припиняється.

 Після того як майже всі ідеї зібрано, їх групують, аналізують, розвивають групою.

 Вибираються ті ідеї, що, на думку групи, допоможуть вирішенню поставленої проблеми.

 

 

«Мозаїка»

Це метод, що поєднує і групову, і фронтальну роботу. Малі групи працюють над різними завданнями, після чого переформовуються так, щоб у кожній новоствореній групі були експерти з кожного аспекту проблеми (наприклад, кожна первинна група аналізувала один вірш Т.Шевченка, після переформування перша нова група повинна узагальнити тематику всіх опрацьованих віршів, друга – ідейне навантаження, третя – образи, четверта – форму).

Такий вид діяльності на уроці дає можливість вам працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує вас допомагати один одному вчитися навчаючи.

 Під час роботи за допомогою методу "Мозаїка" ви повинні бути готовими працювати в різних групах.

 Спочатку ви працюватимете в "домашній" групі.

 Потім в іншій групі ви будете виступати в ролі "експертів" з питання, над яким ви працювали в домашній групі, та отримуєте інформацію від представників інших груп.

 В останній частині заняття ви знову повернетесь в свою "домашню" групу, для того щоб поділитися тією новою інформацією, яку вам надали учасники інших груп.

 

«ДОМАШНІ ГРУПИ»

 Кожна група отримує завдання, вивчає його та обговорює свій матеріал.

 Вам бажано обрати в групі головуючого, тайм-кіпера (той, хто стежить за часом) та особу, яка ставить запитання, або переконатися, що кожний (кожна) розуміє зміст матеріалу.

 

"ЕКСПЕРТНІ" ГРУПИ

 Після того як вчитель об'єднав вас у нові групи, ви стаєте експертами з тієї теми, що вивчалася в вашій "домашній" групі.

 По черзі кожний або кожна мають за визначений вчителем час якісно і в повному обсязі донести інформацію до членів інших груп та сприйняти нову інформацію від представників інших груп.

 

"ДОМАШНІ" ГРУПИ

 Ви повертаєтесь "додому", де маєте поділитися інформацією з членами своєї "домашньої" групи про нову інформацію, яку ви отримали від представників інших груп.

 Виробляєте спільні висновки та рішення.

 

«КОЛО ІДЕЙ»

 

 Метою технології є залучення всіх до обговорення проблеми. Порядок проведення:

 вчитель ставить дискусійне питання та пропонує обговорити його в малих групах;

 після того як вичерпався час на обговорення, кожна група представляє лише один аспект проблеми, яку ви обговорювали;

 групи висловлюються по черзі, поки не буде вичерпано всі відповіді;

 під час обговорення теми на дошці складається список зазначених ідей;

 коли всі ідеї з вирішення проблеми висловлені, можна звернутись до розгляду проблеми в цілому і підбити підсумки роботи.

 

 

«ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ»

 

 Такий вид діяльності допоможе вам з'ясувати, які позиції і думки можуть існувати щодо розглядуваного спірного питання. Також надається можливість висловитися кожному, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію, знайти і висловити найбільш переконливі аргументи, порівняти їх з аргументами інших. Якщо вас переконали, ви можете перейти на іншу позицію в будь-який час та дати оцінку висловлюванням інших учнів.

Порядок проведення:

 вчитель називає тему та пропонує висловити свою думку з досліджуваної теми;

 вам потрібно стати біля того плаката ("так", "ні", "не знаю"), який відповідає вашій позиції;

 підготуйтеся до обґрунтування своєї позиції, чому саме її ви обрали: самостійно або в групі своїх однодумців підберіть кілька найбільш сильних аргументів, які можуть переконати інших у вашій правоті, висловте свої аргументи класу, застосувавши метод "Прес";

 уважно вислухайте позиції та аргументи інших;

 якщо після обговорення дискусійного питання ви змінили точку зору, то можете перейти до іншого плаката і пояснити причину свого переходу, а також назвати найбільш переконливу ідею чи аргумент протилежної сторони.

«НАВЧАЮЧИ — УЧУСЬ»

 

 Такий вид навчальної діяльності надає вам можливість взяти активну участь у навчанні та передачі своїх знань іншим людям, в цьому випадку своїм однокласникам під час уроку. Ваша робота буде організована так:

 Після того як вчитель назвав тему та мету уроку і роздав вам картки із завданням, вам потрібно ознайомитися з інформацією, що міститься на вашій картці.

 Якщо вам щось незрозуміло, запитайте про це та перевірте у вчителя, чи правильно ви розумієте інформацію.

 Вам необхідно ознайомити зі своєю інформацією інших однокласників. Підготуйтеся до передання цієї інформації іншим у доступній формі.

 Ви маєте право говорити тільки з однією особою. Ваше завдання полягає в тому, щоб поділитися своєю інформацією з іншими учнями та самому дізнатися про певну інформацію від них.

 Уважно слухайте інформацію інших, намагайтеся отримати і запам'ятати якомога більше інформації, за необхідності зробіть короткі нотатки.

 Коли всі поділилися та отримали інформацію, розкажіть у класі, про що ви дізналися від інших.

Категорія: Інноваційні технології | Додав: OlgaGubskay (20.12.2013)
Переглядів: 1698 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук