Четвер, 21.11.2024, 10:50
Вітаю Вас Гість | RSS

Обрії рідного слова

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті


РОЛЬОВА ГРА, ІМІТАЦІЯ

«РОЗІГРУВАННЯ СИТУАЦІЇ В РОЛЯХ (РОЛЬОВА ГРА, ІМІТАЦІЯ)»

 

 Мета розігрування ситуації в ролях – визначити власне ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду поведінки в подібній ситуації шляхом "гри", виконання "ролі", яка є близькою до реальної життєвої ситуації. Вона допомагає навчитися через досвід та почуття.

Рольова гра імітує реальність шляхом "проживання ситуації у ролі", яка вам дісталася, та надає можливість діяти "як насправді". Ви можете поводитись і розігрувати свою роль, моделюючи свою реальну поведінку, якщо це ситуації, в яких ви вже побували.

 Якщо ви берете участь у рольовій ситуації, ви маєте:

 чітко дотримуватись своєї ролі;

 намагатись слухати партнерів та вчителя;

 не коментувати діяльність інших, перебуваючи в ролі;

 намагатись поставитися до своєї ролі як до реальної життєвої ситуації, в яку ви потрапили;

 вийти з ролі по закінченні сценки;

 брати участь в її аналізі.

 

         Однією з форм роботи на уроках є аналіз ситуації, реального випадку, життєвого конфлікту. Для розбору певної ситуації вам необхідно звертати увагу на основні моменти.

Якими є факти: Що відбулося? Де і коли? Хто учасники ситуації? Що ми про них знаємо? Які факти є важливими? Які другорядними? Що в описі є фактами, а що думками, оцінками тощо?

У чому проблема ситуації: У чому полягає конфлікт? Яке питання нам треба вирішити, розв'язуючи ситуацію? У чому інтереси кожної зі сторін? Чому вони суперечливі?

Якими можуть бути аргументи: Які аргументи можуть бути наведені на захист позиції кожної зі сторін? На які документи, інформацію ми можемо спиратися, захищаючи ту чи іншу позицію?

 У чому полягає рішення: Яким буде розв'язання ситуації? Чому саме таким? На що ми спираємось, обираючи таке рішення? Якими можуть бути наслідки такого рішення? Чи існують інші шляхи розв'язання?

 

«ТОК-ШОУ»

 

 Метою такої форми роботи, як "Ток-шоу" є отримання навичок публічного виступу та дискутування.

 Вчитель на цьому уроці є ведучим на "Ток-шоу". Робота організується таким чином:

 Вам оголошується тема дискусії.

 Потім пропонують висловитися із запропонованої теми "запрошеним гостям".

 Слово надається глядачам, які можуть виступити зі своєю думкою або ставити запитання "запрошеним" не більше 1 хв.

 "3апрошені" мають відповідати якомога коротше і конкретніше.

 Ведучий також має право ставити своє запитання або перервати виступаючого через ліміт часу.

Ця форма роботи допоможе вам навчитися брати участь у загальних дискусіях, висловлювати та захищати власну позицію, а в майбутньому впливати на зміни в українському суспільстві та державі.

 

«СУД ВІД СВОГО ІМЕНІ»

 Такий вид діяльності дасть вам можливість отримати уявлення про спрощену процедуру винесення судового рішення та провести рольову гру – судовий процес з мінімальною кількістю учасників – 3-х осіб: судді, що слухатиме обидві сторони і винесе остаточне рішення, позивача та відповідача (якщо йтиметься про розгляд кримінальної справи, то учасниками будуть обвинувач та обвинувачений).

 Після того як вчитель об'єднав вас у три групи – судді, обвинувачі та обвинувачувані, протягом відведеного часу:

 а) судді – знайомляться із судовою процедурою та готують запитання до обох сторін;

 б) обвинувачі – обговорюють зміст вступної промови та можливі аргументи;

 в) обвинувачувані – готують зміст заяви-відповіді та аргументи захисту.

 Тепер для більш ефективної роботи необхідно до кожного судді приєднати одного обвинувача та одного обвинувачуваного. Далі можна починати суд в кожній групі за таким порядком або сценарієм:

 Вступні заяви учасників судового процесу. Суддя викладає суть справи.

 Обвинувач викладає аргументацію, суддя ставить йому запитання.

 Обвинувачуваний викладає аргументи захисту, суддя ставить йому запитання.

 Суддя виносить рішення.

 

 Після того як весь клас знову об'єднується, судді оголошують свої рішення.

Категорія: Інноваційні технології | Додав: OlgaGubskay (20.12.2013)
Переглядів: 1796 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук