Понеділок, 13.05.2024, 18:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Обрії рідного слова

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті


Сутність і види інтерактивних методів навчання

Групові методи:

Робота в парах

 Учні працюють в парах, виконуючи завдання. Парна робота вимагає обміну думками і дозволяє швидко виконати вправи, які в звичайних умовах є часомісткими або неможливими (обговорити подію, твір, взагалі інформацію, вивести підсумок уроку, події тощо, взяти інтерв’ю один в одного, проанкетувати партнера). Після цього один з партнерів доповідає перед класом про результати.

 

Робота в трійках

По суті, це ускладнена робота в парах. Найкраще в трійках проводити обговорення, обмін думками, підведення підсумків чи навпаки, виділення несхожих думок).

 Змінювані трійки. Цей метод трохи складніший: всі трійки класу отримують одне й те ж завдання, а після обговорення один член трійки йде в наступну, один в попередню і ознайомлює членів новостворених трійок з набутком своєї.

2+2=4. Дві пари окремо працюють над вправою протягом певного часу (2-3 хвилини), обов’язково доходять до спільного рішення, потім об’єднуються і діляться набутим. Як і в парах, необхідним є консенсус. Після цього можна або об’єднати четвірки у вісімки, або перейти до групового обговорення.

 

«Карусель»

Учні розсаджуються в два кола – внутрішнє і зовнішнє. Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє рухається. Можливі два варіанти використання методу – для дискусії (відбуваються "попарні суперечки" кожного з кожним, причому кожен учасник внутрішнього кола має власні, неповторювані докази), чи для обміну інформацією (учні із зовнішнього кола, рухаючись, збирають дані).

 

Робота в малих групах

Інтерактивна робота в малих групах дасть змогу вам набути навичок спілкування та співпраці.

 Після того. як вчитель об'єднав вас у малі групи і ви отримали завдання, ваша група за короткий час (3-5 хв.) повинна виконати це завдання та представити результати роботи своєї групи .

 Пропонуємо правила роботи в малих групах, які допоможуть вам організувати свою роботу.

 Швидко розподіліть ролі в групі. Визначтесь, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем. Намагайтесь виконувати різні ролі.

Головуючий (спікер):

 зачитує завдання групи;

 організовує порядок виконання;

 пропонує учасникам групи висловитись по черзі;

 заохочує групу до роботи;

 підбиває підсумки роботи;

 за згодою групи визначає доповідача.

Секретар:

 веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;

 як член групи має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків або допомогти доповідачеві.

Посередник:

 стежить за часом;

   заохочує групу до роботи.

Доповідач:

 чітко висловлює думку, до якої дійшла група;

 доповідає про результати роботи групи.

 Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.

 Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.

 Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.

 Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.

 Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.

Найсуттєвішим тут є розподіл ролей: "спікер" – керівник групи (слідкує за регламентом під час обговорення, зачитує завдання, визначає доповідача, заохочує групу до роботи), "секретар" (веде записи результатів роботи, допомагає при підведенні підсумків та їх виголошенні), "посередник" (стежить за часом, заохочує групу до роботи), "доповідач" (чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи).

 Можливим є виділення експертної групи з сильніших учнів. Вони працюють самостійно, а при оголошенні результатів рецензують та доповнюють інформацію.

 

«Акваріум»

У цьому методі одна мікрогрупа працює окремо, в центрі класу, після обговорення викладає результат, а решта груп слухає, не втручаючись. Після цього групи зовнішнього кола обговорюють виступ групи і власні здобутки.

 Такий вид діяльності на уроці допоможе вам вдосконалити навички роботи в малих групах.

 Після того як учитель об'єднав вас у дві-чотири групи і запропонував завдання для виконання та необхідну інформацію, одна з груп сідає в центр класу (або на початку середнього ряду в класі, де стоять парти) та утворює своє маленьке коло.

 Учні цієї групи починають обговорювати запропоновану вчителем проблему. Групі, що працює, для виконання завдання необхідно:

 прочитати вголос ситуацію;

 обговорити її в групі, використовуючи метод дискусії;

 дійти спільного рішення за 3-5 хв.

 Всі інші учні класу мають тільки слухати, не втручаючись в хід обговорення, спостерігають, чи відбувається дискусія за визначеними правилами дискусії. Після закінчення 3-5 хвилин група займає свої місця, а клас обговорює:

 чи погоджуєтесь ви з думкою групи;

 чи була ця думка достатньо аргументована, доведена;

 який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим.

 Після цього місце в "Акваріумі" займає інша група та обговорює наступну ситуацію.

 Усі групи по черзі мають побувати в "Акваріумі", і діяльність кожної з них мусить бути обговорена класом.

 Це – ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою уяву та творчість, який досягається шляхом вільного вираження думок всіх учасників і допомагає знаходити кілька рішень з конкретної теми.

Категорія: Інноваційні технології | Додав: OlgaGubskay (20.12.2013)
Переглядів: 780 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук